96.3% would refer friends and family to us

5 stars Verified customer

They quickly responded to my need and were very friendly but professional. I had a new water heater installed within a couple of hours.

5 stars Verified customer

friendly and knowledgeable personnel. procedure was explained very thoroughly.

5 stars Customer since 2018

Rey was the person who worked at our house and was able to quickly identify and remedy the situation with our air conditioner unit and pipes. We are so thankful for his prompt and thorough work!

4 stars Customer since 2018

work was competed in a timely manor.

1 stars Customer since 2018

We were happy with our service person, and the work he performed, but we feel like we were taken advantage of, financially. Our service person was at our home for about two hours, and our bill was over $400 to remove the existing dishwasher and install a new one. No apparent trouble with the install. No special circumstances. That's about $200 an hour for your services. Plus, we weren't able to get a quote until your service person was in our home, at which point we were already liable for a service call fee. Your practice of having your telephone scheduler refuse to even "ballpark" a dishwasher install or quote an hourly service rate is clearly designed to keep potential customers from comparison shopping and making the best deal possible. I noticed one of your competitors doing the same thing. Very few businesses can get away with such a lack of transparency these days - but the plumbing industry is apparently immune. Congratulations. You provide a good service - for which you should be fairly compensated. But as your customer, I feel you were overcompensated, and that we were taken across - with something far less than straightforward business practices - and all by design. For these reasons, I would have difficulty recommending you to a friend or coming back to you the next time I need a plumber.

Jeffrey A. Wilbur Plumbing and Heating replied:

Hello Reed,

Thank you for having us out to your home recently to install your dishwasher. I'm sorry you felt taken advantage of. I thank you for acknowledging that you were pleased with your job and our technician and that our price is your only issue.

You mention our technician was at your home for two hours. I can tell you that he was at your home for exactly 2.52 hours per our GPS system. You mention not being able to obtain a quote from a dispatcher. Our dispatchers are not technicians. Let alone we have not seen your existing dishwasher , your plumbing or your new dishwasher yet we are to give you a price some how? There are so many different models and features to dishwashers anymore that there is no standard install.

What could be more transparent than a dispatcher telling you we have a $65 service call fee to get our technician and truck to your home. (I will point out that those are $42,000 trucks with $10,000 of tools and inventory on them) Then the technician will quote you a price to install and then start your job immediately if you approve? Mark our technician did give you the $346 price up front once he was able to look at your job and access the job. And you did approve it.

I have had appliance repairs, cable and phone companies and my home generator serviced within the past year at my own home. And all of them are similar in how their pricing is done. A service call or show up fee to come out and repairs are on top of that. At today's fuel prices and the mileage these larger vehicles get it isn't possible to run technicians around giving free estimates on small repairs and installs. Not to mention a mortgage on a building, the dispatchers and support staff it takes to run a business. Most of the public has an unrealistic perception on what it costs to turn the key of a small service business every day. Many costs we have no control of. We price to make a 10 percent profit after all costs are realized. We feel that is fair. We can however control everything about our people and the experience you will have when we are in your home. You mentioned being happy with that and I appreciate your honesty. We drug screen and background check all employees and put them through training for an hour every week to stay up to date on codes and the latest technology. Not to mention periodic training from the Manufacturer's of the products we represent. Most companies don't do this.

Mark also pointed out that you mentioned a leak under the sink. He said he spent some time Filling and draining the sink and tested the dishwasher once complete very thoroughly to see if the leak would present itself. It did not unfortunately but you weren't billed anything in addition for the effort spent.

I hope you have many years of trouble free service with your new dishwasher. Should you have trouble with our install or anything else please contact us. We will be here 24 hours a day 7 days a week.

Respectfully,

Jeff Wilbur

5 stars Customer since 2018

Jeff was very knowledgeable regarding the replacement of my compressor and fan coil unit. His attitude was one of being helpful and it was clear that the concerns of the customer were foremost in his mind.

5 stars Customer since 2017

Fantastic service overall from the office keeping me updated on changes to my appointment to the technician Rey being, on time, professional and knowledgeable. Thanks!

2 stars Verified customer

Quoted $800 to put dye in the HVAC system and follow up to find a Freon leak. I called a highly rated competitor who put the dye in for $85, who also quoted me less than that for the follow up call.

5 stars Customer since 2018

Great professional service , quality parts. Very courteous.

5 stars Customer since 2018

Excellent excellent excellent!!!!

Next day service for my leaking HVAC unit.

In and out in under 30 minutes.

Technician was kind, courteous and professional.

Will definitely call and purchase a yearly service contract when I move into my new home this November.

Also in Mechanicsburg

Automotive

CJ's Tire & Automotive - Mechanicsburg

5 stars 533 reviews

This shop is totally legit. From taking their time and talking fitament, tires, options, and they seem to be more knowledgeable than the dealerships who try to charge unnecessary programming fees for TPMS etc. These folks are honest and special should out to Ashley and store manager. I have no reservations about bringing high end vehicles here. Awesome shop! ~Jaguar
Read More …

Veterinary

Winding Hill Veterinary Clinic

5 stars 2330 reviews

I was very impressed with my first visit. I thought the staff working at the front desk was pleasant and helpful. My appointment was on time and Dr. Edwards did a thorough and thoughtful examination. I also liked that everyone was very sweet to my cat who is always very skittish at the vet and was clearly comforted by everyone's nice demeanor.
Read More …